La fira d'Ontinyent


La Fira d'Ontinyent és una fira tradicional i d'atraccions que se celebra el tercer cap de setmana del mes de novembre, pel que es va celebrar el passat fi de setmana.


Va iniciar-se per privilegi reial l'any 1418 i va estar motiu de disputes entre la veïna Albaida i Cocentaina per la fixació de les dates de celebració, ja que l'èxit de la mateixa era indispensable per al manteniment de l'economia local durant aquell temps. Des de l'any 2000 hom celebra al mateix recinte firal. Els darrers anys s'havia fet coincidir amb la Fira Gastronòmica de la Vall d'Albaida amb l'objectiu de donar a conèixer els productes autòctons i delectar els paladars més exigents dels visitants. L'any 2013 i els anteriors s'ha celebrat un cap de setmana abans i a la plaça de Sant Domingo.

 Amb més de 50 atraccions, entre infantils i adultes, tómbola, bingos, bars, així com al voltant de 300 paradetes de venda amb productes variats, aquesta fira, és una de les més tradicionals del País Valencià i també una de les que més qualitat i quantitat de productes ofereix al públic.



Lligada a la fira i al mes d'octubre trobem una de les nostres més estimades tradicions culinàries, la Coca de Fira, feta sobre pasta seca, amb cansalada, llonganisses, les nostres tan estimades botifarres de ceba, i amb un ingredient molt especial: les pebrassos (bolets), els bolets que els experts cercadors d'Ontinyent troben en aquestes setmanes de tardor, tant pel territori, pel del veïnat i fins i tot molt lluny de la ciutat.

Vos recomane assistir, ja que t'ho passes molt bé i disfrutes amb la família o amics d'una gran experiència d'oci!

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fise Sichuan

L'actualitat del Sahara

Exposicions turístiques