Vine al Festivern!
Com tots els anys els dies 29, 20 i 31 de Desembre a Tavernes de la Valldigna es celebra el festival d'hivern de les comarques centrals valencianes. Aquest any el festival ha comptat en aquesta gran diversitat de grups:
Com es pot veure es divideix en tres dies. L'entrada completa val 30 euros, encara que el primer dia es gratuït. Al ser un festival de tres dies la gent que hi acudeix te la llibertat d'acampar en una gran zona que deixa la comarca de Tavernes.
La primera edició del Festivern fou a Pedreguer (Marina Alta) el cap d’any de 2004. Naixia el festival d’hivern de les comarques centrals valencianes, un festival que reunia música, llengua, festa i cultura al voltant de la Nit de Cap d’Any. Des d’aleshores el Festivern s’ha organitzat a diversos pobles i ciutats, excepte el 2009 quan els organitzadors es van veure obligats a suspendre’l a causa de les dificultats per trobar un espai adequat.
Organitzar un festival valencià no es tan fàcil. La falta de suport i les dificultats que imposa el govern és una situació coneguda per totes i tots.
Tot i així, el Festivern ha mantingut sempre la seua essència: organitzar una Nit de Cap d’Any arrelada a la nostra música i la nostra cultura. I amb uns objectius clars: la normalització de la música en valencià, la promoció de grups joves, la difusió diferents estils i gèneres musicals des de les noves tendències fins a la música d’arrel i d’autor.
Aquest festival ha anat millorant des la seua primera edició i cada vegada ha anat agradant més a la gent, fet que fa que cada any vinguen més persones a disfrutar de la gran diversitat de concerts que s'ofereixen quasi set hores cada un dels tres dies!
Personalment és un dels festivals que més he disfrutat, i vos recomane a tots i a totes vindre, ja que encara que no conegues els grups que hi actuen hi ha molt bon rotllo a la zona d'acampada i es coneix a gent de tot arreu. És una experiència que normalment si la vius una vegada la vols repetir sense pensar-ho.
Vos deixe un vídio resum del Festivern de l'any passat que més o menys ensenya el millor d'aquest:
FINS LA PRÒXIMA!!



Comentarios
Publicar un comentario